Tenerife 5/5

Tenerife bylo mojí již třetí návštěvou Kanárských ostrovů a naší první společnou. Očekávání bylo veliké a musím říci, že bychom potřebovali minimálně 5 dalších výletů, ke zvládnutí všeho, co jsme měli naplánované.

Den 1) sobota
Vstali jsme brzy ráno, pobrali již nachystané batohy a ještě za tmy vyrazili na vlak z Blanska do Brna. Autobus na letiště do Vídně nám od hotelu Grant odjížděl v 06:15 hod. Poprvé jsme jeli Leo Expresem a zas taková hitparáda to nebyla. Očekával jsem aspoň nějakou vodu nebo kafe, ale nic takového nebylo. Pro příště bych já osobně zvolil žlutého studenta. Letěli jsme s Austrian Airlines a během letu jsme měli základní občerstvení, jídlo a pití. Po dlouhé době jsme zvolili zájezd přes zprostředkovatele, což pro nás znamenalo letenku a ubytování v hotelu se snídaní. Na letišti jsme měli rezervované auto na celý pobyt. Ačkoli jsem měl tip na lokální půjčovnu Autoreisen, zvolil jsem nakonec půjčovnu Top Car a této volby rozhodně nelituji. Cena byla levnější a s plným pojištěním jsme byli dokonce na lepší nabídce, než měl zprostředkovatel Rentalcars. Jestli budu opět půjčovat v budoucnu na Kanárech auto, bude to přes Top Car.

Route Active Hotel v Los Realejos, Santa Cruz de Tenerife

Den 2) neděle
Nás výlet byl především svatební cestou. Cílem nebylo hnát se po všech kopcích a naběhat desítky kilometrů, ačkoli to tak u nás zpravidla je, a večer padnout na hubu a jít spát. Jeli jsme si zkrátka užít dovolenou a trochu si odpočnout. Na nedělní den jsem měl vytipované dvě oblasti, kam se jet podívat. Severní cíp ostrova Bajamar nebo traily kolem Aquamansy v kopcích nad námi. Nic z toho nakonec nebylo. Ráno jsme se váleli, pak jsme dlouho snídali. A když o sobě dalo vědět slunce, vyrazili jsme na pláž. Playa Soccoro – jedna z nejlepších pláží severu, byla bohužel kvůli poničené silnici zavřená. Museli jsme jinam a volba padla na městskou pláž Playa de Jardin. Vlny byly mocné, slunce dávalo sílu i v listopadu a voda byla úžasná. Váleli jsme se tam asi 3 hodiny. Pak jsme okusili první kavárnu a klasiku všech klasik – cafe leche con leche. Bylo to skvělé, co k tomu víc psát. V hotelu jsme stihli na chvíli i bazén, ale slunce už nemělo takovou sílu, jako přes poledne na pláži. Borec z recepce nám dal tip na lokální podnik „El Pino“ byl to ten stejný podnik, kterého jsme si všimli již cestou z pláže zpět na hotel. Lokální atmosféra byla cítit hned při vstupu a „Rancho Canario – stew of chickpeas, noodle and potatoes“ tomu dali za pravdu.

Playa de Jardin

Den 3) pondělí
Jedeme na sever, no vlastně do Bajamaru. V plánu byl trail k vyhlídce „Chinamada“. Dali jsme si pěkně výživnou snídani, no prostě úplně jsme se přecpali. Ale když miluješ jídlo, není co řešit. Počasí nakonec nebylo úplně takové, jaké slibovala předpověď, ale šlo to. Nakonec jsem byl rád, že bylo pod mrakem. Neměl jsem ani čapku, ani opalovací krém. První výběh, neboli výlet jsem zvládli s noblesou. Trail nám doporučil Pája a bylo to pěkné. Cestou zpět jsme se zastavili v Bajamaru na přírodní bazénky. Bohužel byl vstup opět zakázán. Tentokrát šlo o silný vítr a opravdu silné vlny. Na koupání to prostě nebylo. Zamířili jsme proto zpět k našemu teritoriu a na pláž Playa de Jardin. Tam už jsme to znali. Večeři jsme si domluvili v hotelu, abychom věděli, jestli to stojí za to. Přežrali jsme se a byli jsme rádi, že máme jen hotelové snídaně.

Bajamar

Trail k vyhlídce Chinamada

🙂

První seznámení s trailem na Tenerife

Bajamar a přírodní bazény 🙂

Bajamar a přírodní koupaliště, bohužel zavřené

Den 4) úterý
Jeli jsme na jih, prozkoumat jižní pláže. Dopoledne jsme dali na pláži „Playa San Juan“ která nás moc nenadchla. Po kafíčku na náměstí jsme přejeli na pláž „Playa Del Duque“, která si mě naopak získala. Světlý písek, skvělé vlny, bar, absolutní pohoda. Leželi jsme tam dlouho, dali jsme drink, přečetli spoustu stran knížek a užili si koupačku.

Playe del Duque se světlým pískem, za kamenným molem byla druhá část s tmavým vulkanickým pískem.

Výhled z pláže do vnitrozemí.

Terez hledá nejlepší vstup do oušnu.

Vlnolam, kde jsem si užíval nejvíc zábavy.

Po návštěvě italské restaurace jsme zamířili do hor, do národního parku Teide. Měli jsme v záloze jeden kratší trail, kolem krásných skal La Catedral kousek pod sopkou. Turisté už vyklízeli pozice a my jsme to měli téměř celé pro sebe. Za tmy jsme sjeli zpět k hotelu a šlo se spát.

Terez a pouštní sopečná krajina.

Skalní útvary před západem slunce.

Terez při krátkém výběhu kousek pod Teide.

Den 5) středa
Jeli jsme na Pico de Teide, respektive na vedlejší kopec – vulkán Pico Valjo. Teide bylo zabookované na několik týdnů dopředu a vzhledem k našemu last minute zájezdu jsme neměli šanci. Vedlejší kopec ovšem sliboval solidní náhradu s krásnými pohledy jak do okolní krajiny, tak na samotné Teide. Výstup nebyl nejjednodušší a lehce mi připomněl některé pasáže závodu Transvulcania. Kdo zkusil stoupat v lávovém sypkém písečku ví přesně, jaká to byla paráda. Touha stanout na vrcholu a co nejrychleji se přesunout zpět k válení na pláži nás popoháněla dopředu. Po výkonu jsme frčeli opět dolů k vodě a opět na pláž „Playa Del Duque“.

Borovicové háje

Pohled dolů, přes lávové pole, borovicové háje až k oceánu a na ostrov La Gomera.

Náročné stoupání sypkou lávovou stezičkou.

Závěrečný výstup na Pico Valjo s grandiózní sopkou Pico de Teide v zádech.

To je to kouzlo, co my dokážeme.

Kráter Pico Viejo (3.134 m).

La Palma v mracích.

Den 6) čtvrtek
Předpověď počasí slibovala deštík téměř po celém ostrově a tak jsme zvolili odpočinkový den. Trochu jsme si pospali, opět se pořádně nadlábli a kolem oběda jsme vyrazili na průzkum severního pobřeží. Terez si vyhlídla strom El Drago Tree v městečku Icod de Los Vinos, kde jsme si udělali příjemnou procházku. Poté jsme pokračovali do přístavního městečka Garachico, kde jsem se hned zkraje dostal do lehčí potyčky s partičkou namyšlených turistů, kteří mi zabránili zaparkovat na vybraném místě, ikdyž jsem tam byl dříve, než oni. Naštěstí došlo jen k výměně ostřejších slov. Rozbouřený oceán nám opět neumožnil koupání v přírodních bazénech a tak jsme se spokojili aspoň se zmrzlinou a kafíčkem. Na večeři jsme si vybrali opět lokální restauraci v centru vesničky na doporučení hotelové recepce. Volba padla na italskou Pomodoro Y Basilico a lasagne měli opravdu vynikající.

Coffe time

Den 7) pátek
Na poslední dva dny jsme měli v plánu zůstat na jihu. Náš pobyt v hotelu jsme ukončili o den dřív a hned po snídani vyrazili na jih. Cílem byla pláž Play de las Americas – pravděpodobně jedna z nejznámějších a turisticky nejpopulárnějších pláží ostrova Tenerife. Krom toho, že jsem si chtěl zasurfovat, jsme si oba chtěli užít poslední dny sluníčka, před návratem do podzimního a deštivého Česka. Surfování mi nakonec nevyšlo, ale podívaná to byla parádní. Opět jsem dostal chuť na nějaký pohodový surftrip někam do tepla a na víc dní, tak snad příště už to klapne. Z pláže jsme přejeli do El Médanu, kde jsme měli poslední noc v ubytku přes AirBNB. Šlo o krásnou vesničku na jihu ostrova, kousek od letiště. Foukalo tam stejně jako první den, kdy jsme se tam po příletu zastavili okouknout pláž. Ne nadarmo patří tenhle spot k ráji windsurfařů.

Playa de Las Americas

Den 8) sobota
Dopoledne patřilo El Médanu, procházce po městě, odpočinku na pláži a kafíčku. Pak už jenom vrácení auta na letišti a odlet zpět domů.

El Médano

Tenerife bylo mojí již třetí návštěvou kanárských ostrovů. Očekávání bylo veliké a musím říci, že bych potřeboval minimálně 5 dalších výletů, abych stihl vše, co jsem měl naplánováno. Na ostrově jsou skvělé pláže, dle mého názoru lepší než na ostrovech Gran Canaria či La Palmě. Jsou zde fantastické vulkanické hory. Krom toho jsem měl vytipované lezecké oblasti, kam jsme se ale nestihli vůbec podívat. Tipy jsem měl na borovicové háje a pralesy, které jsme také nestihli. Surfování bude snad příště, stejně jako jedna z nejpopulárnějších turistických aktivit na světě – Siam parku. Tak snad zase příště!!

Během cestování jsme využili několik nových aplikací, stránek a metod, které jsem trochu popsal na blogu v článku „cestování„. Pokud jste ještě neslyšeli o aplikaci Revolut, nebo nemáte zkušenost s ubytováním přes AirBNB, tak určitě koukněte. Odkaz zde.

V příloze je mapa, kde jsou posbírané informace s odkazy na zajímavá místa.